Wednesday, August 11, 2010

Omul de lut

Te-am fatuit din lut
Ca si olarul,
Dar n-aveai viata
Fiindca nu suflai,
Si M-am gandit
Ca iti lipseste harul
Caci nu miscai deloc
Si nu gandeai!

Erai papusa
Doar de lut facuta
Cum uneori
Se joaca-asa copii
Facusem planul
Sa va fac o nunta
In locu-ntins
Pe verdele campiei.

Dar nu miscai
Si nu aveai rasuflet
Stateai intins
Asa cum te-am facut
Atunci Mi-am zis
Ca o sa-ti dau un suflet
Ca sa-l pastrezi
Cand te-am facut din lut!

Si ti l-am dat,
Cand am suflat spre tine
Te-ai ridicat
Si m-ai privit semet!
Ce mandru-ai fost
Ca semanai cu Mine
Si-acum purtai
Un nume-asa maret!

Ti-am zis:"Esti om!"
Si-ai fost o scurta vreme
Pana-am adus la tine
Un alt lut
Atunci n-aveai
Motive a te teme
Din coasta ta
Tovaras ti-am facut...

Te-am adormit
Si iar n-aveai miscare
Dar te-am trezit
Surpriza ca sa-ti fac!
Tu te-ai uitat
La mine cu mirare
Si ai vazut
Ca te privesc si tac!

Atunci noi doi
Si cea de langa tine
Am incheiat sub cer
Un legamint
Eu sa te las
Sa fii stapan ca Mine
Tu sa m-asculti
Atunci cand iti cuvant!

Ai fost un OM atunci
Cu suflet mare
Dar M-ai privit
De-aproape cu dispret...
Eu te-am iubit
Era tot sarbatoare
Si-n fiecare zi
Erai semet!

Erai stapan
Cu cea de langa tine
Aveai de toate
Raiul pe pamant!
Pana-ntr-o zi
Cand ai fugit de Mine
M-ai parasit
Calcand pe legamint!

Eu m-am facut
Ca nu te vad de soare,
De palmieri,
De struguri de smochini.
Dar te vedeam de sus
Cu-ngrijorare
Si ma gandeam
Ca vii sa mi te-nchini!

De-atunci te strig
O chip de lut,raspunde!
De mai esti OM
Intoarce-te din nou!
N-auzi tu glasul Meu?
Nu te patrunde?
N-auzi in suflet
Dulcele ecou?
George Petre -Chicago 

No comments:

Post a Comment

Iti multumesc pentru comentariu!