Thursday, May 5, 2011

Plimbare cu mulți pași

Neprogramată. Spontană. Aproape ca în fiecare noapte, [mai puțin luni și marți] ieri am ieșit din nou la plimbare. Plină de gânduri. Pășesc.
Cine poate să mă scoată din monotonia asta?
Oricum merg tot la fel merg.
Întai piciorul drept iar apoi stângul în fața dreptului sau piciorul stâng în fața celui drept apoi dreptul în fața stângului, și tot așa mai departe. Niciodată nu se termină. Eu am obosit. Tu nu?
Am încercat să merg diferit. Să desenez forme cu picioarele, cercuri, am încercat să mă și împiedic, să merg învârtindu-mă, să merg cu ochii țintuiți la stele, dar nimic. Totul e la fel: Dreptul-stângul-dreptul. Stângul-dreptul-stângul.
Piciorul meu drept a obosit să se mai ridice să se pună în fața celui stâng, iar stangul protestează. Nu sunt nici la jumătatea drumului ce mă așteaptă, pentru că nu avem o tintă clară, de moment doar căutăm...
Poate sunt strazile de vină? Cunosc picioarele mele toate străzile astea?
Oare e orașul de vină și nu pașii mei?
Aseară mi-am dus picioarele printr-o zonă nouă a orașului.
Sau picioarele mele m-au dus pe mine pe acolo?
O zonă pustie, un cartier parcă uitat. E plin de duplexuri la dreapta și la stânga. Acum nu doar ochii au văzut această zonă, ci și pașii mei încep să o cunoască.
Nici un om nu e, nici o masină. Pășesc încet, cu ochii atenți la ce mă înconjoară și ce pot să fac este să ascult greierii cum cântă sub lună. Ca lupii în pădure, cântă greierii în pustiu... Cine îi ascultă? Unde sunt toți oamenii? Este așa pustiu încât la fiecare mic zgomot mă apropii brusc de Cipri și îl iau de braț. Așa, acum mă simt mai în siguranță. Pășim spre centru comercial, de acolo îi vine lui Cipri idea să trecem pe la cimitir. E chiar aici, dar... e închis și ar trebui să sărim gardul. „Totuși e privat, dead only”- zice Cipri.
Până acasă am făcut așa mulți pași încât am și uitat de monotonia lor. Așa că ne continuăm drumul mai înspre centru, mai înspre populație. Mi-ar fi plăcut să merg în parc, dar am trecut doar pe lângă el. Am zis că next time intrăm prin parc. Next time înseamnă azi? Ajungem oarecum și mai aproape de centru, iar o parte este luminată doar de becurile din vitrinele magazinelor...
-Cipri, de ce nu este lumină?
-What?
-Lumina.... de ce e oprită?
-...

No comments:

Post a Comment

Iti multumesc pentru comentariu!